sobota, 3 sierpnia 2013

Kaptur Connora

Witajcie moi drodzy asasyni! Dzisiaj tak jak obiecałam pokaże, jak udało mi się zrobić kaptur do mojeego kostiumu Connora. Łatwo nie było, wydaje mi się, że to najtrudniejsza do zrobienia rzecz w całym tym stroju.


Tym razem, żeby nie siedzieć tyle, postanowiłam użyć maszyny.

Wszystko zaczęło się od wyszycia orła. Tym wszystkim zajęła się moja siostra, której bardzo dziękuję, bo dzięki niej poszło szybciej. 

* Jest to kwadrat o boku 12 cm
* Wszystko narysowałam na tym samym materiale, z którego zrobiłam płaszcz. 
Niestety musicie sami, na podstawie tego wzoru narysować orła.
* Do wyszywania użyłyśmy ciemnoszarej, błyszczącej nici. 
* Na pewno musicie sobie zarezerwować 5 godzin, żeby takiego orzełka wykonać.


Projekt kaptura:







Projekt jak zwykle z szarego papieru.

Potrzebne są 3 pomiary:

* szerokość waszego czoła
* odległość od brwi do pleców
* odległość od brwi do (około) 5 cm pod barkami






1. 




2. 

Po wycięciu wszystkich elementów wywróciłam je na lewą stronę i zaczęłam zszywać. 


Każda strona musiała być idealnie zszyta, żeby nie porobiły się dziury i żeby nie trzeba było wszystkiego wyrzucać. 

1.

2. 

To samo dzień później z białym materiałem (wcześniej miałam już dość maszyny).


Ostatecznie wnerwiłam się na moją maszynę i postanowiłam, że prace dokończę ręcznie. 








A tak wyglądał mój kaptur po nałożeniu :)

Mam nadzieję, że się podoba ;)






A co w następnym poście?


Właśnie - co?

Pomóżcie mi zdecydować! 

~koszula
~spodnie
~karwasze
~ukryte ostrze
~łuk i strzały
~flintlock
~opaska
~naszyjnik
~pas

Piszcie w komentarzach! :)

18 komentarzy:

  1. Świetne! Zazdroszczę Ci talentu i chęci, bo u mnie z tym ciężko. Ja w następnym poście chciałabym zobaczyć jak się wykonuje naszyjnik lub łuk i strzały! To mnie najbardziej interesuje. Świetny blog i czekam z niecierpliwością na kolejne posty :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I cieszę się, że komuś to się podoba :D

      Usuń
  2. Zrób wpierw ubranie a potem sie zajmij brońmi :P

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny blog! Kocham go :) zrób może spodnie Connora, chcę zobaczyć :** // Ezio

    OdpowiedzUsuń
  4. Obojętne co zrobisz, i tak wygląda wspaniale. :) Masz talent!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy przyszyłaś kaptur do kołnierza płaszcza ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przyszylam jeszcze, ale powinnam to zrobic :)

      Usuń
  6. Goszii, a jak mam wiedzieć jakie pomiary muszą mieć poszczególne części kaptura ? Bo chcę go wykonać do płaszcza a nie wiem jak mam się za rysowanie projektu zabrać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykonaj proszę najpierw te pomiary, o których wspominałam. Potem postaram się tobie pomóc - kostiumyasasynow.wp.pl

      Usuń
  7. Siema, jestem chłopakiem i średnio mi idzie szycie więc przerobiłem moją niebiesko-biało-czerwoną bluzę na płaszcz wyciąłem zamek i zamieniłem go na guziki i do kaptura doszyłem orzełka którego uszyła mi ciocia, co do broni mam prawie wszystko oprócz flintlocka który albo zrobie sam co będzie trudne albo kupie co będzie niesatysfakcjonujące. Doradźcie mi co zrobić z karwaszami bo ta bluza ma na końcu rękawa takie zwężenia z do nadgarstków czy po prostu zakładać karwasze osobno czy je przyszyć ukryte ostrze domowej roboty wysuwa sie i wsuwa próbowałem z karwaszami i tak samo. Do zrobienia stroju korzystałem z tego bloga. Dzięki twój blog jest wspaniały! // twój przyjacie, brat asasyn Altair

    OdpowiedzUsuń
  8. Blog zajebisty :D najlepszy ze wszystkich :)
    I bez urazy, ale Altair może być tylko jeden :D Ja.
    Altair II Auditore

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrób naszyjnik

    OdpowiedzUsuń
  10. ja bym prosil o ukryte ostrze

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam nie wiem czy jeszcze aktualne ale może przeczytasz ;-) mianowicie mam pytanie odnośnie kaptura, mam zamiar przerobić kaptur w kamizelce pytanie pada czy lepiej jest dorobić dziób do kaptura czy lepiej zrobić cały kaptur od podstaw zależało by mi bardziej na przerobieniu aktualnego jeśli dało by sie to zrobić to w jaki sposób najlepiej? (kaptur jest standardowy jak w zwyczajnych bluzach)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zrobiłbym (zrobiłem) to inaczej...

    OdpowiedzUsuń